RSS

السخيف خالد الجندي والفوز المصري على الجزائر

15 نوفمبر

بجد بقى الراجل ده سخيف فعلا ..قال ايه النصر جه عشان اللعيبة “تابوا جميعا إلى الله توبة نصوح”تابوا عن ايه ان شاء الله بالضبط؟ .يا عم مين قال لك ان صلاح الدين معناه بالضرورة صلاح الدنيا؟ متعرفش حاجة اسمها المؤمن مبتلى مثلا( ده بس عشان طريقة تفسيرك للفوز) في كام واحد محترم ومجتهد وموش واخدين حقهم ف البلد دي؟ (يبقوا يستاهلوا وموش تائبين: ده معملوش حاجة وحشة اصلا، امال الاخرة والحساب والتعويض عن الابتلاء لزمتهم ايه مثلا؟ وفي كام واحد حرامي ولا قواد ولا مومس ولا كذاب ولا منافق بيصعدوا ف مناصبهم ويترقوا على اساس قدراتهم في الكذب والنصب والوقيعة و …و….؟ (دي حاجات متستحقش التوبة؟ ها؟)

خلاص توبة اللعيبة هي اللي خلتنا ننتصر؟ وتابوا عن ايه بالضبط يا اخويا؟ طب ايه رايك ان الشوط الاول الجزائريين بيلوشوا وبيشوطوا ف الهوا كتير، وكنت مستغربة م المنتخب المصري انه موش عارفين او موش عاوزين يستغلوا ده، وموش عاوزين يخاووا الجون الاولاني بالتاني؟ قلت يمكن خطة يابت انهم..لا بلاش خليها بعدين ، افترض بقى اللعب كان كده ف الشوط التاني ومجاش جون عماد، ولا الوقت بدل الضايع كان دقيقتين ولا تلاتة وربنا قاسم الجون ييجي ف الدقيقة الخامس ليس الا: يبقى اللعيبة ما تابوش توبة نصوح بقى؟

في كام واحدة (ة) شكله تايب من قبل حتى ما يغلط، ويطلع ف الاخر فيه كل عبر الدنيا والاخرة؟ مين بيعرف بواطن القلوب غير ربك علام الغيوب يا سيادة الشيخ.

دي تصريحات خالد الجندي: روح يا اخي ربنا يسامحك: قرفتني ع الصبح

وبرز في هذا السياق دخول رجال الدين على خط الرياضة، مضيفين لمستهم الخاصة على الفوز، حيث قال الشيخ المعروف، خالد الجندي، إن الفوز جاء استجابة لدعوات ملايين المصريين بعد أن “تاب” نجوم المنتخب “توبة نصوح،” دون أن يوضح التوبة عن ماذا، مشيرا إلى أنه اتفق مع اللاعبين على أن تكون “كلمة السر” في اللقاء هي “يا حي يا قيوم.”

وقال الجندي، في اتصال هاتفي أجراه معه برنامج “البيت بيتك” الذي يبثه التلفزيون المصري مشاء السبت، إن الفوز: “جاء استجابة لدعوات 89 مليون مصري.”

وأضاف أنه “خطب الجمعة للمنتخب الوطني، واجتمع بهم مع المدرب حسن شحاته،” مؤكداً أن اللاعبين “تابوا جميعا إلى الله توبة نصوح.”

وأشار الجندي إلى أن اتفق مع نجوم المنتخب المصري، الذي بات يعرف بـ”فريق الساجدين” بسبب سجود أفراده مع تسجيل كل هدف، على أن تكون كلمة السر في المباراة “ياحي يا قيوم
عن سي ان ان

 

أضف تعليقاً

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

WordPress.com Logo

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   / تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   / تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   / تغيير )

Google+ photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google+. تسجيل خروج   / تغيير )

Connecting to %s

 
%d مدونون معجبون بهذه: